Frakt
i dagläget skickar vi bara inom Sverige, Vi använder oss av DHL och Postnord. Frakten är stafflande och priset varierar beroende på fraktbolag och vikt.
Betala med kort, banköverföring eller faktura.
Du kan välja att betala med kort, internetbank eller faktura helt utan avgift från oss. Betalning sker enkelt och säkert med hjälp av Klarna. Klarna samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.
Via Klarna kan du även delbetala dina varor om du inte vill betala allt på en gång.
Betala mot faktura
För att få handla på faktura måste du vara över 18 år, du får inte ha några betalningsanmärkningar, och du får inte ha tidigare obetalda krav från Klarna. Din adress måste vara samma adress som du är folkbokförd på. Första gången du beställer gör vi en enkel personkontroll och får ett omdöme från Klarna AB:s register. Detta är inte en formell kreditupplysning och kommer inte att registreras på något sätt. Betalas inte fakturan inom föreskriven tid (30 dagar) övergår fakturabeloppet automatiskt till Kreditor Europe AB som ansvarar för Klarnas inkasso.
Leverans
Vi skickar varor med Postnord varannan vardag och de levereras normalt inom 2-4 dagar till ett utlämningsställe nära dig. Alla leveranser med DHL skickas på tisdagar och torsdagar så därför kan leveranstiden bli längre med DHL. Om du har lämnat ditt mobiltelefonnummer får du en avisering via SMS när ditt paket kan hämtas på utlämningstället.
Vi värnar om miljön och återanvänder därför förpackningar som vi skickar våra varor i.
14 dagars returrätt! Enligt lag har du alltid 14 dagars returrätt. För att ångerrätten ska gälla måste du alltid hämta ut varan från ditt utlämningsställe. Varan skall vara oanvänd och oskadad. Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden. Om det däremot rör sig om en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara står vi för returfrakten samtidigt som vi återbetalar varan. Vi betalar tillbaka värdet på varan inom 30 dagar. Kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka något.
Paket som inte hämtats ut, utan som går i retur till oss omfattas inte av ångerrätten.
Paket som inte hämtats ut debiteras frakt samt returfrakt.
Reklamationer
Vi kontrollerar alla varor innan vi skickar ut dem, men skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt, eller om du fått fel produkt eller fel antal - kontakta oss omedelbart via telefon eller e-mail så att vi kan rätta till felet. Kom ihåg att ange ditt ordernummer. Vi skickar dig då ett adresskort som du klistrar på paketet och du kan enkelt, och naturligtvis utan kostnad, returnera varan till oss. Vi ersätter den felaktiga varan utan några kostnader för dig snarast möjligt. Kontakta oss alltid om du önskar returnera en vara. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Kunduppgifter
När du handlar av oss på Alyose godkänner du att vi får lagra dina personuppgifter i enlighet med vår personuppgiftspolicy. All personlig information som du lämnar till oss används bara inom företaget för att kunna ge dig bra service vid dina återkommande köp. Den kan också användas av oss för att skicka dig specialerbjudanden från vår butik och nyhetsbrev.
De personuppgifter som vi lagrar i vår kunddatabas är:
Cookies
alyose.se använder cookies, vilket betyder att en liten textfil laddas ner på din dator. På så sätt kan din webbläsare till exempel hålla reda på de varor som du har lagt i din kundvagn, kollar att du är inloggad mm. De flesta webbläsare accepterar cookies automatiskt, men du kan alltid manuellt ställa in så att dessa blockeras. Detta kan dock betyda att vissa delar av sidan inte fungerar som de ska.
Har du frågor är du hjärtligt välkommen att kontakta oss på info@alyose.se eller 076-104 26 61